CrossFit for første gang

I går var jeg til min aller første time CrossFit!

Jeg har længe kedet mig i træningscenteret, og har ledt efter en sport, hvor jeg bliver presset og træningen er fleksibel, da jeg ikke kan binde mig til faste dage.

For dem som ikke ved hvad CrossFit er, så er det en meget rå form for træning, hvor intensiteten er høj og er inspireret af amerikansk bootcamp træning. Det er en kombinationen af konditionstræning og styrketræning, hvor man bruger sin egen kropsvægt og redskaber, men ingen maskiner.

Jeg syntes at det var super fedt! Og min krop er helt smadret i dag. Det var i en rigtig CrossFit forening, i stedet for i et fitness center, da jeg er blevet fortalt, at det er det bedste, da der også er træningspas hver dag.
Jeg var den eneste kvinde, men det generede mig ikke. Det er ikke en særlig feminin sport, så forstår godt, at der er nogle kvinder som hopper fra – det er ikke just charmerende når en kvinde øver dødsløft…🙂

// Maria

I had my first CrossFit lesson yesterday and I loved it! My body it hurting in a nice way today🙂

20120816-080322.jpg

Hvad tænker du?

