Hindbærmuffins med hvid chokolade

Forleden havde jeg mine tidligere kollegaer på besøg til aftenkaffe/kage, hvor jeg bagte disse muffins. Dette er ikke verdens mest avancerede muffins, men de er hurtige at lave og smager super godt. Jeg elsker kombinationen af de syrlige hindbær og den søde chokolade, men man kan snildt vælge andre kombinationer.

Opskrift til 12 muffins
150 g blødt smør
200 g rørsukker
3 æg
1 tsk vanillesukker
150 g mel
1tsk bagepulver
1 dl hindbær
100 g hvid hakket chokolade

Smør og sukker piskes hvidt. Æg tilsættes et efter et. Massen piskes godt, hvorefter resten af ingredienserne tilsættes. Pisk. Fordeles i forme og bages ved 200 grader i ca. 15 min. Man kan overveje at servere med lidt creme fraice til.

// Julie

20120707-170155.jpg

20120707-170205.jpg

Hvad tænker du?

