Den sorte diamant

Jeg elsker en god investering. Det har disse smykker vist sig at være. Ringen med den 1 karat store, sorte brillant købte jeg for små 4 år siden, da jeg fik lidt penge tilbage i skat. Jeg gav 3.750 kr. for den. Da jeg færdiggjorde min ha.jur, fik jeg vedhænget af min mor. På det tidspunkt kunne man kun få ringen, så vedhænget blev lavet specielt til mig. Det giver lidt kant til en ellers klassisk “prinsessering”, at stenen er sort frem for klar og glitrende.

For en uges tid siden sad jeg og kiggede i en reklame fra Aveny (der hvor smykkerne er købt). Nu er prisen for samme ring steget til 5.350 kr. Er godt klar over, at jeg ikke kan få samme pris for min – og den skal da heller ikke sælges. Det er et af de smykker, jeg aldrig bliver træt af! Men det er nu meget rart at vide, at jeg købte den på et godt tidspunkt, inden guldpriserne steg til vejrs.

// Julie

Hvad tænker du?

