Marengs med nødder og chokolade

I dag opdagede jeg, at der gemte sig et par past. æggehvider i mit køleskab, der nærmede sig sidste anvendelsesdato. Jeg traf en hurtig beslutning og valgte, at disse æggehviders skæbne skulle være at blive transformeret til marengs.
For at spice de små sukkerbomber lidt op, blandede jeg hakkede mandler/hasselnødder og mørk chokolade i. Herligt med et ordentligt sukkerchok til at slutte weekenden af med🙂

Opskrift

3 dl past. æggehvider
5 dl sukker
2 tsk lagereddike
2 dl mandler/nødder
100 g chokolade

Æggehvider, sukker og eddike piskes sammen, til massen er sej. Herefter blandes nødder og chokolade i. Placeres i små “toppe” på bageplade med bagepapir og bages i ovn på 130 grader i 50 min.

// Julie

Min elskede Kitchenaid på arbejde🙂

Hvad tænker du?

