Yndlings TV program!

Noget med Indhold

Selvom vi er nogle fashionistas og livsnydere, og vores blog indtil videre kun har omhandlet disse emner, så er vi også piger med “indhold”, der har en trang til at ytre sig og diskutere de fænomener og ting vi oplever. Så dette vil vores blog bære præg af en gang imellem – og dette er så vores første indlæg med såkaldt ”indhold”🙂

Yndlings TV program!

Jeg ELSKER at se tv! Mange slapper bedst af med en god bog, ved at strikke, eller måske ved gå en lang tur. Når jeg skal slappe af, så er det med dynen i sofaen, en kop kaffe, lidt slik og fjernsynet tændt – jeg elsker at være doven, det er min belønning til mig selv, efter en lang dag, eller uge🙂

Et af mine ynglingsprogrammer er Liebhaverne! Hvem elsker ikke at drømme sig selv ind i de smukke omgivelser Jan Fogh, Pernille Sams og ham den “nye”, som forsøger sig med liebhaverboliger i Jylland, Jesper Holm præsenterer? Det gør vi alle🙂

…Og ja, nu bliver det så lidt trist, for her bliver jeg nødt til at ytre mig lidt… at TV2 har valg at tage ham Jesper Holm ind i dette program, får mit hjerte til at bløde lidt.

Da jeg lige nu bor i Jylland, kæmper jeg en kamp med at få overbevist min københavnske omgangskreds om, at “jyder” ikke er kiksede, og at de er mindst ligeså “opdaterede”… Og at man så vælger at sætte en mand ind som hr. Holm til at agere det jydske svar på en liebhaverbolig sælger, gør ikke min kamp for Aarhus og Jylland lettere…

Hr. Holm er uden tvivl en dygtig og rar mand, men han er desværre også ret så kikset, og bliver uden tvivl opfattet som en rigtig “bonde-jyde” øst for Storebælt… (kommenter endelig hvis I ikke er enige!?)

I den tid jeg har boet i Jylland, har jeg ikke mødt en så kikset handelsmand! Og det er en skam, at denne mand så skal agere således på landsdækkende tv og representere Aarhus!

Jeg arbejder til daglig i Aarhus – en by fyldt med seje, hippe, og opdaterede mennesker (jyder) og hr. Holm er ikke en typisk Aarhusianer!

Jeg reagerer kun på dette, fordi jeg holder så meget af Aarhus og Jyland, og nyder at bo her på lånt tid….

// Maria

Hvad tænker du?

